18 Ağustos 2008 Pazartesi

sen de yap -üç-

Sen de yap..
Benim yaptığıma bak sen de aynısını yap ve benimle senin aranda oluşsun bir köprü… sonra genişlesin bu köprünün vardığı yol.. yolda karşılaş diğerleriyle ve her bir karşılaşma büyütsün seni de .. her karşılaşmada büyüt onları…
Karşılıklı oturuyoruz.. ismi değişen yüzü değişen renklerle.. bana bak… bana bak ve sen de yap…
Elimde bir kaşık.. böyle başlangıçlarda çoğu zaman kaşıktan ve arkadaşı bardaktan medet umuyorum..her renk onlarla defalarca karşılaşmış , kullanmış olduğu için en kolaylık sağlayan aletler..
Kaşığı ağzıma doğru götürmeden önce ^nasıl yemek yiyoruz göster^ diyorum ve hemen ardından gerçekleştiriyorum ham ham diyerek .. sonra bir kaşık da o^na uzatıyorum ve tekrarlıyorum.. ^nasıl yemek yiyoruz göster^ kaşığı ağzına doğru götürebilir / kaşığı çevirmeye başlayabilir / kaşıkta kendi yüzünü izleyebilir/ kaşığı atabilir… beklediğim hareketi yapmasını sağlamak için biraz destek olmalıyım .. ihtiyaç duyduğu sürece elinden / bileğinden/ dirseğinden tutarak kaşığı ağzına doğru götürmesini sağlıyorum…ve ham ham diyorum o da taklit eder belki..
Sonra kaşıkları kaldırıp bir bardak alıyorum elime.. ^nasıl içiyoruz göster^ diyerek bardağı ağzıma doğru götürüyorum hüüüp .. hüpp..
Bakıyorum ki sevdi bu sesi.. nedense çoğu kez hüüp diyerek bunu yapmak güldürüyor onu.. hemen ona da bir bardak.. ve beklemeli şimdi..
Kaşık ve bardağın yardımıyla başladığım iki hareket taklidine renk yardımsız yapmaya başladıkça yenilerini ekliyorum.. nasıl alkışlıyoruz, saçımızı tarıyoruz, kalkıyoruz, yürüyoruz, koşuyoruz, zıplıyoruz, oturuyoruz, öpüyoruz, öksürüyoruz,yüzüyoruz, hapşuruyoruz, sarılıyoruz, uyuyoruz, ağlıyoruz, gülüyoruz… hareketlere eşlik edebilecek sesler varsa onları da ekliyorum yanlarına.. öğrendikçe hareketleri yardıma koşan aletleri kaldırıyorum ortadan bir bir.. şimdi kaşıksız da yeme hareketini taklit edebilmeli , bardaksız ve taraksız da …
Tabi ki her yaptığından sonra hey’li oley’li çak’lı kutlama.. ya da bir parça en sevdiği yiyecek..

Tüm hareketleri ben ona göstermeden sadece sorduğumda yapabilinceye dek sürüyor alıştırmalarımız..

* hareket yönergelerine başlarken yine her zaman olduğu gibi renk^in ilgilerinden yola çıkmak önemli.. eğer tarağı seviyorsa saç taramak gelebilir en başa.. veya bildiği motor taklitlerden yola çıkılabilir; ^nasıl alkışlıyoruz göster^ gibi.. her defasında yönergeyi aynı şekilde söylemek , aynı yerde gerçekleştirmek önemli.. alıştıkça değişik zamanlarda ve yerlerde denemeli..

Hiç yorum yok: