18 Ağustos 2008 Pazartesi

sen de yap -iki-

Sen de yap..

Benim yaptığıma bak sen de aynısını yap ve benimle senin aranda oluşsun bir köprü… sonra genişlesin bu köprünün vardığı yol.. yolda karşılaş diğerleriyle ve her bir karşılaşma büyütsün seni de .. her karşılaşmada büyüt onları…

Karşılıklı oturuyoruz.. ismi değişen yüzü değişen renklerle.. bana bak… bana bak ve sen de yap… kollarımı kaldırıyorum ve ekliyorum sesimle de kollarını kaldır.. yapabilir bekle.. bu süre ona yapacak kadar zaman versin ama yapmaya niyeti yoksa da yerinden kalkmasına engel olacak kadar kısa olsun… yapmadı.. tekrarlıyorum kollarımı yeniden kaldırarak.. ve bu defaki beklemeden sonra onun kollarını tutarak kaldrımasını sağlıyorum… hey’li oley’li çak’lı kutlama.. ya da bir parça en sevdiği yiyecek..
Kaç kez böyle benim kollarım kaldıraç olduktan sonra kaldıracak bilmiyorum.. ama kollarımı kaldırdıktan sonra beni model alarak kaldıracağı güne dek sürecek bu.. ve bu güne gelinceye dek belki önce ellerinden sonra bileklerinden sonra dirseklerinden tutacağım… tüm ağırlığını verecek belki de.. sonunda bir işaret parmağımın dirseğine dokunması kafi gelecek belki de.. ta ki benim yaptığım hareketi taklit edene dek.. ve bununla da yetinmeyeceğiz… sadece kollarını kaldır^ı duyup bunun hangi hareketi yapması gerektiğini ona anlatmasına dek çalışacağız..

Başka hareketler de.. hareketlerin ortak özelliği tek aşamadan oluşan motor hareketler olması olacak.. alkış, ayağını yere vur, el salla, zıpla gibi..

Tüm hareketler de fiziksel destek vermek , görselleştirmek, işaret etmek ,model olmak yardımımıza koşacak..

* tek basamaklı hareketler taklit çalışması olarak başlar; ancak ardından alıcı dili geliştirme amaçlı yönergeye uygun davranmaya yönelik aktiviteye dönüşür..
aktivite başlangıcında kaç motor hareket ile başlanacağına , yeni bir hareketin ne zaman ekleneceğine çocuğa göre karar vermek önemlidir..

Hiç yorum yok: