18 Ağustos 2008 Pazartesi

hoop


Gri^nin hop sesini taklit etmesi amacım..
Başlangıç için hoplatma oyununun etkili olabileceğini düşünmüştüm..
Hoplatma oyununu bilirsiniz; çocuğu kollarının altından tutarak yukarıya doğru kaldırarak sallarsınız.. ve hoop hooop dersiniz sonra yumuşak şekilde yere bırakırken düştü .. ve beklersiniz bi daha havalara uçmak için bakmasını , elinizi tutmasını, tırmanmaya çalışmasını ya da bi daha demesini.. bi daha demeye başlamış bir çocuk artık hoop^u da taklit ediyordur çoğunlukla.. belki bu defa bi daha^yı söyletmektir amacınız..
Ben de işte özellikle hareketi seven çocukların vazgeçilmez oyunu hoplatmayla eğleneceğimizi ve Gri^nin de benim gibi hoop hoop demeye başlayacağını ummuştum…
Ama o gün başka bir oyun bulduk beraber.. yok galiba o buldu.. ama nasıl buldu , nasıl çıktı ortaya pek bilemiyorum..

Gri fileden bir top sepetine bakıyordu.. içinde renk renk ve farklı boylarda topların olduğu bir sepet.. cazipti.. Gri öylece bakıyordu yalnız..içinden bir top aldım ona uzattım.. o da tekrar sepete.. sonra bir tane daha..yine sepete.. topları sepete atarken çok keyif alıyordu..
Sonra tuttum sepeti ve yavaş yavaş yere dökülmeye başladı toplar.. her top yere değerken düştü düştü, diyordum ben de..sepet boş kaldığında top nerede diye sordum Gri^ye.. sonra odaya dağılmış toplardan en yakınımda duranı alarak sepete attım hoop diyerek.. sonra bi daha top nerede? Gri koştu yakaladı toplardan birini ve sepete attı.. ben de hoop demeyi vazife edindim.. odadaki tüm topları topladık böylece..
Ardından bi daha sepeti boşalttık .. hooop diye diye topladık..
Sonra bi daha.. bi daha..
İlk günümüzde bolca oynadık..
Sonra ilerleyen günlerde..
şimdi Gri hem top diyerek hem de hop diyerek katılıyor oyuna benimle..

^hoplatabilirsiniz demiştim ses taklitlerini artırmak için..
çizmeyi seven bir çocuk için her karaladığı için ya da dik çizgi çizerek hoop kullanılabilir..
bir çubuğa halka takarken her defasında hoop denilebilir..
zıplarken tavşan gibi hoop hoop..
merdiven çıkarken/inerken hoop hop diyelim..
hamurdan top yaparken hoop hop işte top gibi bir türkü tutturulabilir…
ama en iyi yolu bulmanızı sağlayacak olan oyun arkadaşınız^dır..
eğer hep aynı hareket için hoop^u kullanırsanız hoop dediğinizde arkasından neyin beklediğini de bilebilir..^

Hiç yorum yok: